Odpoczywam...

          Witam...to może tak krótko.

Ostatnie róże trafiają zazwyczaj do bukietów-  teraz mogę bez oporu i wyrzutów ścinać je do wazonów, przecież i tak już by się  nie zdążyły rozwinąć.


   Dla wprawnego oka nie ma trudności żeby zobaczyć piękno w te ponure dni. Wystarczy wyjść z aparatem a potem podziwiać w ciepłym domku przed monitorem z kubkiem kawy co uchwyciliśmy (te chwile są piękne).  Przebarwiają się liście, ostatkiem sił próbują rozwijać się jeszcze róże z tych "wytrwalszych"-u mnie co roku wygrywa Pomponella.


Mamy już zimno a nawet mroźno. Ślicznie wyglądają różyczki oszronione,  jak cukierki na tort. 



Już po pierwszych mrozach, zahartowało krzewy i zaczęłam myśleć o kopczykowaniu, mają cieplutko.



Porządki w ogrodzie odkładam do wiosny. Zostawiając na rabatach resztki roślin i liści, tworzą się bezpieczne i ciepłe schronienia dla użytecznych żyjątek a także naturalna kołderka dla korzeni róż.
                                                                   Wygrabiłam chore liście tylko spod tych odmian które są podatne na choroby grzybowe                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                .Skróciłam pędy wysokich róż które rosną w wietrznych miejscach, aby ich nie wyłamało.

Zrobiłam użytek z łodyg malw(są dziurawe w środku), układając w pęczki jako "hoteliki" dla owadów. Pozwalam się wysiewać malwie czarnej za domem dla kwiatów na herbatkę i dla pszczółek, uwielbiają je odwiedzać...
Zawiązało się trochę owoców róż i berberysów, które staną się pożywieniem dla ptaków.

Podzieliłam ogromną hostę, teraz będzie dwie! I wcisnęłam kilka bukszpanowych gałązek w ziemię, dosyć łatwo się przyjmuje-bukszpan wśród róż wygląda pięknie.

Zebrałam nasiona aksamitek. Spaliłam wysuszone resztki z ogrodu i rozsypałam popiół, źródło potasu. Wylałam deszczówkę z beczki. Wniosłam meble ogrodowe do kanciapki.Trawnik dostał szczyptę wapna, bo już mchu za wiele ...
Teraz siedzę w domku i czekam na śnieg (muszę pamiętać żeby otrząsać jak za dużo się nazbiera na krzewach, bo w tamtym roku złamał mi piękną gałąź bzu!)
Teraz mam dużooo czasu na odpoczynek.


...A miało być króciutko...Pozdrawiam 

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Róże pierwszy rok po posadzeniu.

Zadbajmy o róże usuwając dzikie pędy.

Duma i ozdoba ogrodu-Żywopłot różany!